Köpvillkor – konsument
Försäljningsvillkor
Det finns ingen minimigräns beträffande antal artiklar eller pris. Samtliga priser inkluderar moms.
Leveransvillkor och fraktkostnader (Sverige)
Leveranser sker med brev, postpaket eller företagspaket beroende på vikt och beställare.
Leveranstid
Leveranstiden för varor i lager är normalt 1-3 vardagar (postens leveranstid tillkommer, som mest ca 2 vardagar för postpaket). Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.
Betalningsvillkor
Leverans sker normalt mot faktura. Betalningsvillkor 20 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker normalt till folkbokförd adress. Alternativa betalningssätt är förskottsbetalning eller kortbetalning. Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en förskottsbetalning. Vi levererar inte mot postförskott.
Följande avgifter tillkommer beroende på betalningsätt:
Förskottsbetalning
Förskottsbetalning kan ske på tre olika sätt. Efter registrerad order skickas ett e-postmeddelande ut som bekräftelse på din beställning. När förskottsbetalning krävs finns två sätt beskrivna i meddelandet, kortbetalning via länk till vår kortbetalningssida eller inbetalning av den angivna ordersumman till vårt PlusGirokonto. Alternativt kan du vänta några dagar så kommer ett inbetalningskort med posten. När vi registrerat din förskottsbetalning skickas dina varor.
Säker kortbetalning
Det går bra att betala med kort. Vi accepterar VISA och MasterCard. Vi samarbetar med PayEx för att garantera en säker hantering. Din kortbetalning är säkrad genom PayEx. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken och lagras aldrig hos oss.
Avbeställning
Under förutsättning att inget annat avtalats i samband med din beställning kan du avbeställa innestående order genom att meddela kundtjänst per telefon eller e-post.
Returrätt
Full returrätt gäller inom två veckor från det att du mottagit varan. Om någon vara är skadad vid ankomst, se avsnittet reklamationer nedan.
Returadressen för brev upp till 2 kilo är:
StjärnDistribution AB
Hästskovägen 12
813 33 HOFORS
Kontakta kundtjänst om din retur väger mer än 2 kilo. Fraktavgift och returporto betalas alltid av dig. Du behöver inte ange varför du ångrar dig, men skicka med en lapp där det framgår att du ångrar ditt köp.
Observera att du är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras dig.
Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Reklamationer
Får du en felaktig eller defekt vara ska du alltid kontakta kundtjänst så fort felet upptäckts. Vissa defekta varor ska returneras och märkas med ett returnummer. Defektretur sker alltid på vår bekostnad, men du får inte returnera utan att först kontakta oss. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 8 dagar till kundtjänst.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och utgående varor. Vi har inget ansvar att leverera ordrar med fel prissättning, eller produktspecifikationer p.g.a. typografiska fel.
Trygg hos oss
Vi följer distansavtalslagen, konsumentverkets och allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och hoppas att du ska känna dig trygg och trivas som kund hos oss.
StjärnDistribution AB
Org.nr: 556612-7444